2021年6月13日 - 荣美父亲节庆典 ”有份量的爸爸 Super Daddy " 廖国华牧师

 



历代志上 1 Chronicles  4: 9~10


4:9 雅比斯比他众弟兄更尊贵,他母亲给他起名叫雅比斯,意思说:“我生他甚是痛苦。”
4:10 雅比斯求告以色列的神说:“甚愿你赐福与我,扩张我的境界,常与我同在,保佑我不遭患难,不受艰苦。”神就应允他所求的。


重点

一)赐份量的源头 The Source


~大能大力Power(V.10 节)

“雅比斯求告以色列的神⋯”

“Jabez cried out to the God of Israel, "


代上10 节“你的手常与我同在”(吕譯)

“Let your hand be with me ”V.10


赛四十九16 “看哪,我將你銘刻在我掌上;”
Isaiah 49:16 “See, I have engraved you on the palms of my hands;”

约十28 “誰也不能從我手裡把他們奪去”
John 10: 28 “no one will snatch them out of my hand.”


 

二)得份量的人物character~

求福免災blessing with no evil

十节 “我是多么切愿你大大赐福与我⋯”

V.10 “Oh, that you would bless me” 

“扩張我的境界⋯” “enlarge my territory!

士一15
“他說:求你賜福給我,你既將我安置在南地(現今的狀况),求你也給我水泉。迦勒就把上泉下泉賜給她。”
Judges 1: 15
“And she said to him, Give me a blessing: for you have given me a south land;  give me also springs of water. And Caleb gave her the upper springs and the nether springs.”

“保佑我不遭患难,不受艱苦”
“keep me from harm so that I will be free from pain.”


“神就应允他所求的”
“God granted his request.”




华语英语信息:


Facebook 信息:


Comments