2021年4月4日 - ”空坟墓 Empty Tomb" 卓慧芳牧师

  




重点

“不要惊慌!你们寻找那钉十字架的拿撒勒人耶稣,他已经复活了,不在这里。来看安放他的地方…
“Don’t be alarmed,” he said. “ You are looking for Jesus the Nazarene, who was crucified. He has risen! He is not here. See the place where they laid him. 
 (可Mark 16:6)


沉没了船却灭不了信(灵魂)
Losing Your Ship Without Losing Your Faith (Soul)
    (Luke 路22:31/32)
    主又说:“西门,西门!撒但要得着你们,好筛你们像筛麦子一样; 但我已经为你祈求,使你不至于失了信心。你回头以后,要坚固你的弟兄。”
     Simon, Simon, listen! Satan has demanded to sift all of you like wheat, but I have prayed for you that your own faith may not fail; and you, when once you have turned back, strengthen your brothers.


    1.可能经历失败但不失去信心
    Possible To Fail And Not Loose Faith  

    (约John 16:1) 
    我对你们说了这些事,是要使你们不至于跌倒。
    All this I have told you so that you will not fall away. 

    (Luke 路22: 32)
    但我已经为你祈求,使你不至于失了信心
    but I have prayed for you that your own faith may not fail.

    面对试探 Tempted :
    •  群众压力 Pressure
    •  核心价值/身份  Value system / ID
    耶稣 Jesus vs 彼得Peter
    我是“I am” vs 我不是“I am not”


    回头turned back- 承担力大了
     “网里满了大鱼,共一百五十三条;虽然鱼这样多,网却没有破”. 
    It was full of large fish, 153, but even with so many the net was not torn. (约John21:11)

    坚固strengthen
    “主啊,是的,你知道我爱你。”
    Yes , Lord; You know that I love You
    耶稣说:“你牧养我的小羊/牧养我的羊。”
    Jesus said : feed my lamb/tend my sheep



    2. 有挑战却是得胜前进
    Challenged But Victorious & Advancing

    (约John 16:33)
    我对你们说了这些事,是要使你们在我里面有平安。在世上你们有苦难,但你们要有勇气,我已经胜过世界。” 
    “I have told you these things, so that in me you may have peace. In this world you will have trouble. But take heart! I have overcome the world.”


    “她哭的时候,低头往坟墓里看”
    “As she wept, she bent over to look into the tomb”
    “妇人,你为什么哭?”
    “Woman, why are you crying?” x2

    “I have seen the Lord!”
    “我已经看见了主。”

    (约John20:19/22)
       那日(就是七日的第一日)晚上,门徒因怕犹太人,所在的地方门都关了。耶稣来,站在当中,对他们说:“愿你们平安!” 20说了这话,他把手和肋旁给他们看。门徒一看见主就喜乐了。 21于是耶稣又对他们说:“愿你们平安!父怎样差遣了我,我也照样差遣你们。” 22说了这话,他向他们吹一口气,说:“领受圣灵吧!
    On the evening of that first day of the week, when the disciples were together, with the doors locked for fear of the Jewish leaders, Jesus came and stood among them and said, “Peace be with you!” 20 After he said this, he showed them his hands and side. The disciples were overjoyed when they saw the Lord.  21 Again Jesus said, “Peace be with you! As the Father has sent me, I am sending you.” 22 And with that he breathed on them and said, “Receive the Holy Spirit. 

    转忧愁为喜乐
    Turn Sorrows Into Joy

    转绝望为盼望
    Turn Hopelessness into Hope 



    3.有坚持信心的效果=生命
    Outcome Of Faith: Life

    (约John 20:31)
    但记载这些事是要使你们信耶稣是基督,是上帝的儿子,并且使你们信他,好因着他的名得生命。
     But these are written that you may believe that Jesus is the Messiah, the Son of God, and that by believing you may have life in his name.

    (约John 20:24/29)
    多马的故事:
    “除非我看见他手上的钉痕,用我的指头探入那钉痕,用我的手探入他的肋旁,我绝不信。”… 然后他对多马说:“把你的指头伸到这里来,看看我的手;把你的手伸过来,探入我的肋旁。不要疑惑,总要信!” 多马回答,对他说:“我的主!我的上帝!” 耶稣对他说:“你因为看见了我才信吗?那没有看见却信的有福了。”

    (John 20:24/29)
    The story of Thomas :
     “Unless I see the nail marks in his hands and put my finger where the nails were, and put my hand into his side, I will not believe.”…. Then he said to Thomas, “Put your finger here; see my hands. Reach out your hand and put it into my side. Stop doubting and believe.”  Thomas said to him, “My Lord and my God!”  Then Jesus told him, “Because you have seen me, you have believed; blessed are those who have not seen and yet have believed.

    三种盼望 3 Types Of Hope:
    • 愿望 Wish
    • 期望 Expectant  Hope
    • 真盼望 Certain Hope
    X 迷信 Superstitions 

    (彼前1 Peter 1:8/9) 
    虽然你们没有见过他,却是爱他;如今虽看不见,你们却因信他而有说不出来、满有荣光的喜乐,因为你们得到信心的效果,就是灵魂的得救。
    Though you have not seen him, you love him; and even though you do not see him now, you believe in
     him and are filled with an inexpressible and glorious joy, for you are receiving the end result of your faith, the salvation of your souls. 

    (彼前 1 Peter5: 10)
    那赐一切恩典的上帝曾在基督里召了你们,得享他永远的荣耀,在你们暂受苦难之后,必要亲自成全你们,坚固你们,赐力量给你们,建立你们。
     And the God of all grace, who called you to his eternal glory in Christ, after you have suffered a little while, will himself restore you and make you strong, firm and steadfast.


    “父怎样差遣了我,我也照样差遣你们。”
    As the Father has sent me, I am sending you 
    我们已经领受圣灵 
    Received the Holy Spirit.
    宣扬祂复活的大能!
    Declare HIS Resurrection Power!




      华语信息:


      Facebook 信息:


      Comments