2020年5月3日 - "为家争战Fight for your family." James 茹国成长老





尼西米书Nehemiah 4:14, 20

14 我 察 看 了 , 就 起 来 对 贵 胄 、 官 长 , 和 其 馀 的 人 说 : 不 要 怕 他 们 ! 当 记 念 主 是 大 而 可 畏 的 。 你 们 要 为 弟 兄 、 儿 女 、 妻 子 、 家 产 争 战 。

20 你 们 听 见 角 声 在 哪 里 , 就 聚 集 到 我 们 那 里 去 。 我 们 的 神 必 为 我 们 争 战 。


重点:
家是人成长的地方,人生成长健康与否很在乎家庭是否健康。

    1. 家需要委身 Commitment
    (书Joshua 24:15)
    “至于我和我家,我们必定事奉耶和华”。
    “But as for me and my house, we will serve the Lord.”
    -是一个确定!不论顺或逆境。


    2. 重建家庭祭坛 Rebuild family altar
    - 是一个围墙的保护胜过仇敌,家不只是要有物质上的满足!若不建立家祭,就会让其他的事/物来建立你的家!!!
    (伯 Job 1: 5)
    “为他们每个人献上燔祭””Offer burnt offerings for each of them “
    (撒下 2 Samuel 6:11)
    The ark of the Lord remained in the house of Obed-Edom the Gittite three months. And the Lord blessed Obed-Edom and all his household.
    “耶和华的约柜停在迦特人俄别‧以东家中三个月,耶和华赐福给俄别‧以东和他的全家”。


    3. 认清魔鬼的鬼计/攻击 Recognize the strategy/ attack of the enemy
    -大卫家为作恶/淫乱的孩子生气但没有好的沟通,也没有处理什么,他的儿子就'自己去做'。。
    大卫的父亲也忽略了与他自己的关系。
    愁敌破坏家庭的沟通及关系。
    (尼Nehemiah 6: 6)
    “信上写着:“列国中有风声,基善也说,你和犹太人谋反,所以你建造城墙。据说,你要作你们的王”
    “In it was written: It is reported among the nations, and Geshem says, that you and the Jews plan to rebel; therefore, according to these rumors, you are rebuilding the wall, that you may be their king”.


    4. 尼希米以身作则Nehemiah lead by example
    (尼 Nehemiah 5:14)
    “自从我奉派作犹大地省长的那日,就是从亚达薛西王二十年直到三十二年,共十二年之久,我与我弟兄都没有吃省长的俸禄”。
     “Moreover, from the time that I was appointed to be their governor in the land of Judah, from the twentieth year until the thirty-second year of King Artaxerxes, twelve years, neither I nor my brothers ate the governor's provisions. “
    - 身教胜过言教! 父亲的脚蹤如何,儿女受影响!

    5. 神必为我们争战God fight for us


    华语信息:

    Comments